Update 21-2-2021 12:00
De uitgevoerde aanpassingen hebben voor een deel de verstoring opgelost, maar niet voor alle kerken. Tijdens de ochtenduitzending is bij een aantal kerken toch nog een storing opgetreden voor de kijkers. De uitzending vanuit de kerk zelf verliep goed en is goed opgeslagen maar de kijkers kregen desondanks verstoring in het kijken naar de uitzending.
Update 19-2-2021 13:30
In opvolging van deze storing, hebben wij afgelopen week veelvuldig overleg gehad met onze leverancier KPN over het Content Delivery Network dat wij gebruiken voor de streaming van video.
In samenwerking met onze leverancier KPN zijn er enkele aanpassingen gemaakt in de afstemming tussen het CDN-systeem van KPN en onze streaming-servers, met als doel te voorkomen dat de dienstverlening van streaming-video wordt verstoord.
Update 14-2-2021 14:00
Vandaag is tijdens de ochtenduitzending, ondanks onze inspanningen, toch een storing opgetreden in het proces voor de kijkers. De uitzending vanuit de kerk zelf is meestal goed verlopen en opgeslagen maar de kijkers kregen desondanks verstoring in beeld. Het kan dat het beeld voor de mensen thuis soms stilstond en dan weer doorging, maar soms hebben de mensen thuis een onderbreking gehad in het kijken en opnieuw contact hebben moeten maken met Kerkomroep.nl.
Wij beseffen dat wij uw geduld de afgelopen periode op de proef stellen en reeds meermaals hebben aangegeven de oplossing gevonden te hebben. De verstoring van deze ochtend zullen wij opnieuw in onderzoek nemen en de benodigde maatregel(en) en/of aanpassing(en) treffen.
Update 4-2-2021 9:07
Deze week hebben we verder onderzoek gedaan naar de storing van zondag 24 januari en zondag 31 januari. Tijdens de verstoringen is informatie verzameld die wij gebruikt hebben bij het onderzoek. Op basis van het onderzoek, is er een verdere aanpassing doorgevoerd in ons netwerk en hebben wij het vertrouwen dat aanstaande zondag ook de ochtenduitzendingen storingsvrij kunnen plaatsvinden. Om direct actie te kunnen ondernemen, zit een team van netwerkbeheerders zondag wederom klaar om te monitoren.
Wij willen ook via deze weg benadrukken dat wij er alles aan doen om de mensen thuis ongestoord uw dienst of viering te kunnen laten volgen.
Update 1-2-2021 8:53:
Vorige week hebben wij aanpassingen gedaan op ons centrale platform waarbij wij de verwachting hadden dat hiermee de storing van 24 jan 2021 zou zijn opgelost. Hoewel minder klanten nu een storing hebben ervaren, blijken er toch nog klanten te zijn die wel een storingen hebben ervaren. Op dit moment doen wij verder onderzoek naar een mogelijke oorzaak.
Update 27-1-2021 14:52
De storing van 24 jan 2021 is naar verwachting opgelost. Aankomende zondag 31 jan 2021 staan wij weer klaar met een team om te controleren of alles naar behoren verloopt en actie te ondernemen waar nodig.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Update 25-1-2021 11:21
Momenteel is een storingsonderzoek gaande om zo snel mogelijk het probleem te achterhalen. Het probleem heeft zich alleen voorgedaan op de zondagochtend. Op dit moment kan er naar behoren uitgezonden en gekeken worden.
24-1-2021
Deze morgen is er een storing opgetreden bij het uitzenden van beeld. Een deel van de kerken die beeld uitzenden hebben hier last van gehad. Deze storing is omstreeks 10:10 ontstaan. Tijdens de verstoring kon het beeld stotteren en/of werd de verbinding met de kerk verbroken.
Nieuwsoverzicht